4 thoughts on “Greenchoice

  1. Ik kon me ook eindeloos over de Greenchoice boete opwinden.

    Waarom krijg ik bij de NMa een sterk Buma-Stemra gevoel?
    Een semi-overheidsinstelling met graaiers aan de top. Uiteraard loopt er een leuke lobby voor fossiel rond. in 2010 legden ze voor 137 miljoen aan boete’s op. En dat was een record jaar voor de 400 medewerkers. Lees het jaarverslag maar.
    http://www.nma.nl/images/NMa_web_jv_2010_NL22-156732.pdf

    En waarom krijgt Greenchoice een boete?
    Omdat ze te weinig personeel op de administratie hadden gezet. Omdat ze geen cijfers hebben ontvangen van de netbeheerders.
    Wat heeft dat met concurrentie vervalsing te maken?
    Elke ex-klant die een mailtje stuurde kreeg met spoed een afrekening en betaling. De rest krijgt zijn geld wat later.
    Moet ik soms ook even over de concurrentie vervalsing van de Fiscus gaan klagen die er soms wel erg lang over doen om hun administratie bij te werken?

    GreenChoice is een klein bedrijfje in een bouwval pandje. Pieter de Hoochweg 108 3024 BH Rotterdam. Geen dure auto’s voor de deur. Geen poespas zoals bij de NMa. Verder veel positieve ervaringen, hoewel de administratie onderbezet is. http://www.energieleveranciers.nl/greenchoice/ervaringen
    Fout management, die ruim onder de Balkenende norm zitten. Maar een boete van 8 miljoen is belachelijk.

    “De NMa grijpt derhalve nu hard in, zodat consumenten met een gerust hart kunnen blijven overstappen”, aldus Peter Plug. En doe Liander ook maar een fixe boete omdat ze geen negatieve meterstanden doorgeven. Daardoor kun je ook niet met een gerust hart overstappen!

    Misschien een dom vraagje. Hoe hoog was de boete voor Shell in de niger delta? Of hebben ze de olie al netjes opgeruimd? Rommel maken en niet opruimen. Dat is pas concurrentie vervalsing.
    Een boete van 3 miljard lijkt me peanuts voor shell. Gaat uiteraard de staatskas in.

    Jammer dat de directeur vertrekt. Dat is een man met visie. Laat hij zijn werk doen voor zijn eerlijke loon. Wat is dit voor Hollandse wip politiek? Foutje? Wippen! En maar afwachten wat de volgende er van bakt. Hij heeft wel even een Greenchoice op de kaart gezet.

  2. “en mensen met een zonnestroomoverschot niet een poot uitdraait.”

    Deze snap ik niet helemaal. Ik heb al jaren een bescheiden overschot, grofweg 500 kWh in normaaltarief.
    Volgens Greenchoice staat de netbeheerder niet toe dat dit vergoed wordt. Ik wordt steeds op de meterstand van vele jaren geleden afgerekend. Jammer, vooral omdat uit de Greenchoice website vorig jaar een tijdje op te maken viel, dat vergoeding nu wel mogelijk was. Wat later is deze boodschap weer aangepast.
    Contact met de klantenservice leidt helaas niet tot een zinnige reactie.

    In laagtarief heb ik een verbruik van ca. 400 kWh. Dat wordt netjes vermeld op de jaarrekening en mag ik betalen.
    Ondanks dat ik al jaren een tevreden Greenchoice klant ben, valt me deze houding toch steeds weer tegen.

  3. Wat bijzonder dat we zulke verschillende ervaringen hebben. Bij mij heeft Greenchoice vanaf het begin niet moeilijk gedaan. Nu hebben wij wel een enkeltariefmeter en een vrij klein overschot, maar dat zou niet zoveel uit moeten maken.

    Ik hoor van meer mensen in onze situatie dat ze bij Greenchoice op de goede plek terechtgekomen zijn. Ik zou natuurlijk iets dergelijks niet schrijven als ik er neit overtuigd zou zijn dat het waar is.

    Ik zou niet weten wat je in jouw situatie kunt doen. Wellicht kun je proberen het hogerop te zoeken in de organisatie, ik heb gemerkt dat de leiding van Greenchoice goed reageert op e-mails.

  4. Deze boete is zeker in vergelijking met de boetes die andere energieleveranciers opgelegd krijgen exorbitant. Dat neemt echter niet weg dat ik bepaald niet tevreden ben over Greenchoice. Ik ben inmiddels al bijna een jaar aan het touwtrekken over een verkeerde afrekening die gaat over 2010! Sinds twee maanden ook aan het touwtrekken over een afrekening die gaat over 2010-2011 afrekening. Ik krijg iedere keer van een andere helpdeskmedewerker een mailtje terug en dan blijkt dat ze zich totaal niet hebben ingelezen, omdat de vraag al lang in een eerder mailtje van dezelfde conversatie beantwoord is. Ook wordt er consequent niet teruggebeld of gemaild als dat beloofd is.